Kanonväder

I söndags när vi åkte hem från det som skulle ha varit en skidresa följde vi med spänning termometern i bilen. När vi åkte visade den på ca 9 grader och steg ju längre mot Pardubice vi kom. Väl frammer visade den 17,5 grader!!!

Tomas tyckte vi skulle packa upp och göra iordning inne. Jag sa bestämt NEJ! Sådana här dagar får inte slösas bort med sån´t tråkigt! Vi ska fika i trädgården bestämde jag som envåldshärskare i familjen.

Först satte jag mig i solen med polo och jeans men det gick bara inte. När jag såg termometern förstod jag varför, 36,5 grader i solen och det var nästan vindstilla. Det blev till att hämta "trekvartisarna"

Albin sken som en sol och visade stolt upp sin nya skateboard och Linnea gjorde det samma eftersom hon ärvt Albins.



               

Tomas hade tydligen ett uppdämpt behov av att göra något nyttigt för när han inte fick vara inne så dammsög han bilen och åkte till biltvätten medan jag satt i solen och gottade mig. Mitt liv som hemmafru ÄR verkligen bra...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tycker att Albin och Linnea ser riktigt proffsiga ut. Det är nog snart dags att testa rampen vid skolan. Ebba åker också lite grann så de skulle kunna åka tillsamman där.

2008-02-27 @ 10:37:04
URL: http://pardubice.blogg.se
Postat av: Birgitta

Tomas har ju alltid varit rädd för solen *ler*
Du gör mig avundsjuk Sara! men vi får väl oxå sol snart......kramar

2008-02-27 @ 14:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0