Fritidsaktiviteter

Albin har ju börjat spela bandy och det har verkat som han tycker det är kul fast han inte hänger med de andra lagkamraterna på skridsko. Vi har pratat lite om det och jag har sagt att de andra har ju åkt ett par år och han inte alls så det kommer att jämna ut sig när han åkt en säsong. Dessutom gick det ju jättebra när han stod i mål i en match häromsisten.
Innan vi köpte en massa utrustning till bandyn, som faktiskt kostar ganska mycket, har jag frågat Albin flera gånger om han verkligen vill fortsätta med bandyn och det ville han. Därför fick han klubba och handskar i julkapp och skridskor köpte vi innan jul. (en nätt summa på dryga 1000 spänn) Första träningen efter jul som var idag fick han frispel och ville inte alls åka på bandyträning. Inte så konstigt när man vänt på dygnet i flera dar och skulle upp tidigt men det visar sig att han inte alls tycker det är kul med bandy och vill sluta...! kan jag säga att det var dags för MITT frispel. Han gjorde precis likadant med hockeyn. Han åkte efter många om och men ordentligt försenad till träningen som han svor skulle bli hans sista. Vissa delar tycker han är kul och vissa inte och det är när det blir lite för jobbigt så det blir tråkigt.

Egentligen spelar det ingen roll vilken sport han håller på med men när han sagt att han vill fortsätta och man satsar på utrustning och 2 dagar senare är det tråkigt, då blir jag SUR!

Fortsättning följer antar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0