Framtidsdrömmar

Innan kvällsmaten satt Linnea i soffan med pappa och spelade ett bilspel på hans telefon. Hon uppskattade tydligen det för vid kvällsmaten säger hon:

"När jag blir stor, kan jag köpa mig en egen telefon då?"

"Ja" svara både jag och Tomas.

"Men vad kostar en telefon?"

Jag förklarade så enkelt jag kunde att det beror lite på och att den kan kosta från några hundralappar upp till några tusenlappar.

"Men när Albin dör, för han dör väl före mig?"

"Eh...(tankepausen här beror på att jag försöker komma på ett så ärligt och pedagogiskt svar som möjligt)...ja, det gör han nog för han är ju två år äldre"

"JA!" säger Linnea nu lite snabbare och med ett leende på läpparna. "För då är ju ni också döda och då får jag ALLA era pengar och Albins pengar och då är jag RIIIK!"

Först börjar både jag och Tomas att gapskratta och när LInnea lämnat rummet viskar jag till Tomas:

"Jag vet inte om jag vågar somna i kväll!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0