Snäll städerska

Igår jobbade vår lärare Katarina Nyberg hemma så jag hoppade in i stället. När vi var på väg hem kom städerskan fram och gav Albin en leksakspistol och sedan tog hon fram ett fotoalbum och visade kort på sina barn och lite andra släktingar. Hon fick fram att hennes ene son jobbade på Caslav (Basen där Tomas jobbar) Hon berättade hur gammla hon och hennes barn är och lite annat. (Det var åtminstone det som jag förstod) Hon pratar bara tjeckiska och min tjeckiska är allt annat än bra. Andra dagar när jag jobbat har hon kommit fram och gett Albin kex och annat. Det är kul att de försöker prata även om man inte förstår så mycket för det är inte många som vågar försöka. Särskilt de som inte kan så mycket engelska.




image109

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ska han oxå bli militär??

Den ser ju ena riktig ut....

2008-04-22 @ 17:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0