Bal i Kolin

Ja, då har fröken Frick varit på bal för första gången i sitt liv! Jag hade blivit informerad om att det kanske inte var en bal i den bemärkelsen vi är vana vid i Sverige men tyckte det skulle bli kul ändå.
 Barnen sov över hos Paul och Zuzi och deras dotter Wendy 6 år. Det var första gången de var där utan oss och de tyckte det skulle bli så spännande. Dels att sova hos någon de inte känner så väl och dels att de bara pratar engelska. Barnen hade superkul och vill gärna göra det igen.
Vi vuxna hade förfest hon Jacko och Mimmi. Vi var bara fyra par och en som körde bussen dit och hem. Vi drack tjeckiskt bubbel och åt jordgubbar, mmm... Dagen till ära var det 21 grader varmt och solsken. 
I bussen blev det mera bubbel och ett par kissepauser på vägen. Väl framme fick vi mat och vin (tog en klunk och sedan var det vatten resten av kvällen) satt och pratade med ambasadörskan och svenska försvarsattachén. Sedan var det dags för dans och de hade uppträde. Någon känd tjeckisk sångare som körde sånger som ALLA kunde. Kan tänka mig att det var lite som en poppig Lasse Berghagen eller Magnus Uggla, man måste nog vara inhemsk för att förstå...

Klockan 01.00 gick bussen hemåt med chauffören Anders Lundgren i spetsen. Förra året sov alla i bilen men i år hade vi ABBA i stereon, nedvevade rutor. (och jag behöver väl knappast berätta att vi sjöng för vem kan låta bli att sjunga till ABBA?!)

PS. Tomas faster Birgitta har skrivit ett inlägg om att hon vill ha bilder på Tomas i frack. Tyvärr måste jag göra dig besviken. Mässdräkt har han ingen, uniformen passade för ca 7 kilo sedan och frack var alldeles för fint för denna bal så vi fick köra på kostym...


         

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Ok han ser väldigt bra ut i kostymen - och ser ut att må väääääldigt gött!
Du är oxå superfin i din härligt vinröda klänning.
Jag får väl vänta tills ert bröllopskort då - för då ska han väl ändå har FRACK?!

Ha det gött!
Vi har sol men inte sååå varmt - men på min balkong - där är det varmt o skönt

Kram på er alla fyra

2008-04-17 @ 10:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0