Vardag

I söndags var det min tur att gå på hockey igen och förmodligen min sista. Jag är portad! Inte av arrangörer och vakter utan av mina så kallade kompisar. Jag har varit där tre gånger och varje gång har de förlorat. Paul och Kevin kunde till och med tänka sig att sponsra min shopping bara jag höll mig borta. De tyckte jag skulle vara med och spela squash på söndagar istället. Jag berättade nämligen att jag börjat spela tennis och då tänkte de väl att här har vi en som är lätt att vinna över och kan stärka vår självkänsla lite! Jag tror nog att jag ska hålla mig ifrån squashen. Det är nog bättre att Tomas får fortsätta med det på egen hand.

I måndags trodde jag att det skulle bli en riktig tråk-dag med tvätt och städning men som en räddande ängel ringde Lotta som var ute på stan och frågade om jag kände för en fika. Hon köpte med sig lite gott och vi satt och pratade en timma eller två. Efter det fick det bli lite turbostädning och när Albin kommit hem från skolan (han har skolskjuts  några dagar i veckan) åkte vi till en affär för att titta på skidor till barnen. Vi hittade begagnat, med betoning på begagnat, för det var jättegamla skidor och pjäxor men barnen tyckte de var jättefina. Vi köpte skidor och pjäxor till Linnea och det samma plus stavar till Albin och totalt betalade jag 800 svenska kronor. Vi kollade hur mycket det skulle kosta att hyra skidor de tre gånger vi har planerat att åka i vinter och det skulle kosta ca 1500 svenska kr per barn. Dessutom fick jag träna på min tyska för det var det enda de pratade i affären förutom tjeckiska.
På kvällen var det pilates men jag hade slarvat med mat och dryck den dagen så det gick inget vidare. Blev yr och illamående.

Igår var jag slö och gjorde i stort sett ingenting. Handlade på förmiddagen och satt framför tv:n tills Albin kom hem klockan 13,15. Skrev ett par listor på packning att ta med till Pec. (skidresa nästa helg) På kvällen hade vi planeringsmöte med skolan och var ute och åt en god middag med ett glas vin till. När jag kom hem 20,45 åkte Tomas till Kutna Hora som ligger 45 minuter bort för att spela hockey. Det var lite trögt att få upp honom ur sängen i morse!

Idag har jag sprungit runt på stan för att boka klippning och vaxning av ben och i kväll kommer Jakob och Lukas hem ett par timmar medan deras föräldrar är på tjeckiskakurs.

Imorgon jobbar jag och på fredag ska vi ha Lillejulsfest hemma hos Ann-Marie och Boje.

Detta är nog en ganska vanlig vecka i min vardag. Jag får mycket frågor om vad jag gör på dagarna men det är svårt att svara på för man tycker att man är upptagen ganska mycket och inte har så mycket tid men det är svårt att ändå tala om vad man fördriver tiden med. Jag tror att man har ett helt annat tempo här nere, man gör saker mycket långsammare och låter saker ta tid. Hemma i Sverige har man så mycket att göra att allt man gör till vardags går i ett helt annat tempo och då hinner man med mycket mer på mindre tid!

Kommentarer
Postat av: Inger

För det första. Vad är Pilates? Hälsa Ann-Marie o Boje fast jag inte känner dom!
Eftersom jag varit i Pardubice rätt mycket så vet jag att tiden bara försvinner utan att man behöver göra något. Underbart!!
Kram Inger

2007-11-28 @ 18:22:08
Postat av: Birgitta

Det är väl bra Sara att du "bara är" - hoppas du kan ta med dig det när ni flyttar hem igen!! Det är ju precis så som vi ska leva - varför rusa omkring jämt?
kram Birgitta

2007-11-29 @ 09:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0