Tennis

Jag har börjat med tennislektioner. Jag har en privatlärare, Jan, som tar 200 korunas per timma. Dela med 3 så får man det svenska priset. Sedan får man hyra bana också och det kostar mellan 120-360 korunas beroende på tidpunkt och säsong. Överkomligt tycker jag!
Idag har jag haft min 9:e lektion och det börjar gå bättre och bättre men servarna är ett aber. Idag fick jag in 11 av 54 servar. Har en hel del att jobba med där.
Stället där vi tränar heter H-centrum och är ett ganska nybyggt gym med bra utrustning och utbud. När jag pratade med en tjeckiska så sa hon: "That´s where the rich and famous go!"
Jag kan förstå vad hon menar för på parkeringen står den ena SUV:en efter den andra och det är bara Volvo, Audi och Mercedes. Skulle det råka finnas en liten Skoda där så är det sportmodell.
När jag går och tränar klockan 9 på morgonen så har jag ingen lust att först fixa håret, sminka mig och stå och försöka göra mig vacker en timma för att sedan träna och få göra om alltihop igen. Nej, latmasken Sara går direkt ur sängen, på med träningskläder, äter frukost, skjutsar Linnea till dagis, Albin till skolan och sedan till träning. (Ni vet ju hur man brukar se ut i håret när man är nyvaken). Jag har dock aldrig sett någon annan där som verkar tycka som jag. ALLA är uppiffade till tänderna, välsminkade och luktar parfym 30 meter bort! De måste tycka att jag är världens slashas. Ja ja, kul har jag i alla fall och även på Pilates har vi kul. Vi är några som går på pilates på måndagkvällar. Det blir ett och annat skrattanfall när vi inte klarar av att sitta på rumpan med raka ben upp i luften och hålla om vristerna. (man sitter alltså som ett V). Det är alltid någon av oss som ramlar ihop i en liten hög på golvet. Fast träning ska ju vara roligt har jag hört...
Det kanske är någon som känner för en tennismatch mot mig när vi flyttat hem..?
Hoppsan, nu har jag en fasan i trädgården som försöker socialicera sig med hönorna på andra sidan staketet.

Kommentarer
Postat av: Maria Coop

Hallå Sara !!!
Du måste ju fräscha till dig innan du går och tränar
! Du representerar ju Sverige och Björn Borg !!
Själv har jag inga som helst problem med V-ställningen i Pilates..inte Joppen heller !!!

2007-11-12 @ 11:08:05
Postat av: Birgitta

Skönt att höra att du är som du är även om
du går på rikemansställena....*ler*

kram Birgitta

2007-11-13 @ 18:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0