Hockey

Här i Pardubice är hockey en stor sport och man spelar i högsta serien. Vet inte vad den heter här men det är som elitserien hemma. Pardubice har några utav landslagsspelarna och det är ett himla ös på matcherna. Förra året tog de silver men i år har det inte gått lika bra. Jag tror de ligger på 11:e plats av 14. Deras arena byggdes om och blev försenad så de kunde inte spela några hemmamatcher första månaden så det tar man igen nu och det är 2-3 hemmamatcher varje vecka. Dessutom dog en av spelarna i början på säsongen i en bilolycka och det tog väl lite tid att hämta sig från det.
Vi har två säsongsbiljetter eftersom Tomas är hockeytokig och Albin tycker det är jättekul att gå men får bara gå om det inte är skola nästa dag och igår var det äntligen min tur att gå. Det var HC Möller (Pardubice) mot HC Slavia Prag. Jättkul match och domaren tillät ganska mycket så det blev ett fartfyllt spel men tyvärr förlorade vi med 1-3.

 I detta landet serverar man öl precis överallt, i kiosker, på Mc Donalds och naturligtvis även på hockeymatcherna och trots att det är runt 9000-10 000 personer varje match, 99% dricker öl och alla ska köa när det är paus så ser man inte något bråk. Man står snällt och väntar på sin tur och det är inga sura miner även om man missar lite utav matchen. Något som vi svenskar skulle behöva bli lite bättre på.

Kommentarer
Postat av: Inger

Ishocky är jag inte så intresserad av men däremot har jag varit i badhuset och simmat 800 m idag. Men tyvärr var det ingen som serverade någon öl där fast man blev torr i halsen. Men Bertil förbarmade sig när jag kom hem så jag tog igen det då.
Hälsa Tomas, Albin o Linnea
Kram Inger

2007-11-14 @ 19:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0