Föräldramöte på tjeckiska

I går (tisdag) var jag på föräldramöte på dagis. Det är ett privat internationellt dagis där även tjeckiska barn går vars föräldrar vill att barnen ska lära sig engelska. Tyvärr var inte mötet på engelska (vilket vi blev lovade när vi flyttade hit). Min tjeckiska är inte den bästa och hade det inte varit för Zuzi som översatte för oss så hade jag inte fattat någonting. Vi var fem föräldrar som inte kunde tjeckiska och det fanns inte en chans för alla att höra vad Zuzi sa eftersom man fortsatte prata samtidigt som hon översatte. Så vi var flera föräldrar som förstod ungefär halva mötet, några ingenting och stackars Zuzi missade ju också en stor del av mötet. Vi påpekade efteråt att man behöver nog ha separata möten för annars är det ingen idé. Men jag måste ju säga att också detta möte var en intressant upplevelse. Även om inte allt är kul här i livet så är det kul att prova nya saker och man är en erfarenhet rikare.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hur går det för Linnéa på dagis?
Oj nu höll katterna på att få tag på en fågel på balkongen!! Hjälp vad dom små mesarna retar dom....hahahha
kram Birgitta

2007-11-14 @ 11:30:32
Postat av: Inger

Med erfarenhet, händer o fötter kommer man lång.
Har själv använt dom.
Kram Inger

2007-11-14 @ 19:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0