Julen är död!

De som påstår att TV inte påverkar oss har enligt min mening fel. Idag när Albin kom hem från skolan satt jag och Linnea framför TV:n och åt en macka. På TV:n var en såpa som inte är så lämplig för barnen. Det var en kvinna som stod lutad över sin döda man och grät hysteriskt. När vi ätit färdigt gick barnen upp på sitt rum och byggde med klossar. En liten stund senare ropar Albin och frågar om jag vill se den fina graven han byggt. När jag kommer upp har de mycket riktigt byggt en grav och i änden var två klossar byggda som ett T. Jag frågade om det var ett kors men Albin svarade:
" Det är ett T. Den som ligger i graven heter Tomas"
"Jaha" svarade jag eftertänksamt och när jag var på väg ut ur rummet började Albin sjunga julsången Julen är här. Han bytte dock ut ett väsentligt ord och sjöng:
" Julen är död"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0